الجمعة، 12 سبتمبر 2008

انـــا الــــدولــــة

عــــارف انى متأخر طحن وان القادة بتوع البطيخ هيقتلوني
بس ظروفي ربنا عالم بيها

المهم

موضوع النهاردة جميل جدا وبصراحة نفسي اتكلم فيه من فترة

احنا ليه بقينا ناس بتعمل احزاب وتفرقات اكتر ما بتغسل سنانها

انا كل اللي اعرفه انى مسلم

مش اخواني ولا حزب وطني مش يساري ولا يمين ولا وسط معتدل

مفيش حد علي وجه الارض يستحق انى امشي وراه الا الرسول عليه الصلاة والسلام وهو قال

ان الامة هتنقسم لامم

وانا مش مستعد اكون ضمن الانقسام ده

انا الدولة . دستوري القرآن . جيشي عقلي واحيانا ممكن يكون دراعي . رئيسي الرسول . شعبي نفسي واهلي . وظيفتي مسلم برضه

طظ في اى حزب يقسم بلد او دين او امة لمليون اتجاه

طول ما المسلمين مصريين وتركيين واوربا واسيا ومالك وشافعي
هنفضل كده

وطول ما المصريين مسلمين ومسيحيين واخوان و وطني
برضه هنفضل كده

انا في نظري ان كل الاتجاهات السياسية احقر من اتباعها
وانا ليه اسلم دماغي لحد او لنظرية

احيانا لازم اكون رأسمالي بحت وبعدها بدقيقة اكون شيوعي بحت

يبقي ليه اتبع مجرد نظام

النظام اللى اتبعه ديني لأنه خالي من العيوب

طولت اوى بس والله ما قدرت ابعبر كويس

خير ختام سلالالالالالالالالالالام



ليست هناك تعليقات: