الخميس، 28 أغسطس 2008

العقل = بطيخة

أولاً السلام عليكم
طبعاً التنين قال كل حاجة بس برضه نوضح
ماهو البطيخ
السلاح العجيب ده د
زمان كان عندنا حاجة كده جوا دماغنا اسمها العقل او المخ
دلوقتي انطمث العقل ده وبقي زي البطيخة
مش مستوي وملوش لزوم من برة( اخضر )
رغم انه قوي ومستوي وشغال من جوا (احمر)
اخضر من برة واحمر من جوا يبقي البطيخ ... او يبقي العقل برضه
احنا بقي 3 شباب
اعتقد ان البطيخ عندنا مستوي اوى وكويس
مش قرعة يعني
مش عاجبنا الوضع
في كل حاجة قررنا نرفع سلاح البطيخ
ونتمرد علي الوضع الحالي
ومش هنسهر في هبلنا ليالي
لأ هنحاول نفكر وننفذ ونرضي عقلنا وقبله نرضي ربنا

ندخل في موضوع الواد التنين
موضوع الصحاب

هل زمالة او صحاب واصدقاء
انا يمكن حكمي بيختلف شويتين
يعني بقسم الصحاب لعدة انواع
1- معارف 2- زمايل 3- صحاب 4- اصدقاء 5- اخوات
بمعني ان الصحوبية والصداقة عندي ممكن توصل لأنى اعتبر حد اخويا
طب ده صح ؟
صراحة انا مش عارف
بس الصاحب ممكن يأثر علي البني ادم اكتر من والده ومن تربيته
صعب شوية الحكم
بس يمكن انا كل صحابي بالنسبة ليا مواقف واخلاق
وصاحبي بحسب عليه الحرف لحد ما يوصل لأنه يبقي اخويا او معرفة
ممكن ده يحصل في وقت قصير جدا وممكن ياخد سنين
يمكن لحد 5 شهور فاتوا كان ليا اتنين صحاب هما اللى بعتبرهم اخوات
لحد ما ربنا كرمني بصحاب تاني اكتر
يمكن دلوقتي بعتبرهم اخواتى هما كمان
ربنا يرزقنا بالصحبة الصالحة
بصراحة الواحد مش لاقي كلام يبعبر بيه
خلاص نسيب الواد مولوتوف يفرقع هنا
التنين قال كلام من الاخر
ودلوقتي انا مستني مولوتوف يجيب الخلاصة

انزل ببطيختك يا مولوتوف

ليست هناك تعليقات: